Сіздің балаңыз көз алдыңызда өсіп келеді, жаңа нәрселерді тез үйренеді, туыстарын таниды, оны бәрі бірден қызықтырады. 4 айлық нәрестенің дамуы, тамақтануы және ұйқысы туралы толығырақ мақалада оқыңыз.
Физикалық дамуы
Сіздің балаңыздың салмағының өсуі өте қарқынды. Оның салмағы апта сайын 150-200 граммға артады. Қазір оның салмағы шамамен 6900 кг. Баланың денесі ұзарады, бас шеңбері ұлғаяды. Баланың бұлшық еттері күн сайын нәресте жасайтын көптеген қозғалыстардың және, әрине, өсу мен дамуға қажетті барлық дәрумендерден тұратын ананың сүтінің арқасында жорғалауға және жүруге дайындалу арқылы күшейе түседі1.
Қызықты.
Шамамен осы жаста нәресте қарым-қатынас жасау үшін ымдау сөзін қолдана бастайды: нәресте анасына қолдарын тартып, оны қолына алғанын қалайтынын айтады.
Жүйке-психикалық дамуы.
Кішкентай болып көрінетін адамның мінезінде сенімділік пен тепе-теңдік пайда болады. Бұрын ешқандай себепсіз пайда болған жылау енді жиі естілмейді. Енді нәресте 30 минутқа дейін анасыз тәуелсіз істерге арнай алады. Баланың мақсаттарға жету және жаңа дағдыларды игеру үшін табандылық танытатынын байқауға болады.
Қозғалыс белсенділігі. Сіздің балаңыз 4 айда белсенді түрде қозғалады. Осы жастағы көптеген балалар іштен артқа және керісінше айналуы мүмкін, бірақ 3 айда олар тек осындай төңкерістер жасауға тырысты. Іште жатып, бала қазірдің өзінде «айнала» алады, түзу қолдарға көтеріліп, аяғымен итере алады. Ол үстінде ілулі тұрған ойыншықтарды қарап, сезіп, ұстап алады.
Есту қабілеті. Сіздің балаңыздың есту қабілеті таңқаларлықтай тез дамиды, соның арқасында ол көптеген жаңа дағдыларды игереді. Бала, өмірдің 3 айындағыдай, жақсы еститін және азды-көпті басқара алатын еліктейтін дыбыстар шығаруды үйренеді. Егер баланың есту қабілеті қалыпты дамитын болса, онда 3-4 айда ол бөлек дыбыстар шығарады, гулейді және күледі. Сіздің балаңыз қатты дыбыстан қатып, қорқып, ал жақын адамдардың тыныш сөйлесуінен тынышталып, тынышталуы мүмкін2. Ол басын дыбыс көзіне қарай бұрады, оны көзімен табады, 2-3 секунд тыңдайды. Музыкаға әр түрлі жауап береді: бесік жырын тыныш тыңдайды немесе бидің дыбыстарымен жанданады.
Көру қабілеті. 4 айда сіздің кішкентай зерттеушіңіздің көзқарасы соншалықты дамыған, ол тек көріп қана қоймай, саналы түрде қарайды. Ол көрген оқиғаларға ол қозғалыстармен және қуанышты дыбыстармен белсенді жауап береді 3. Анасына немесе жақын адамына қуанады. Ол таныс адамға күте тұра қарайды. Қайта пайда болған кезде ол жанданады, мұқият қарайды, кейде гулейді және қолдарымен созылады.
Эмоциялар. Бала өз эмоцияларын білдірудің көбірек тәсілдерін дамытады, оның сезімдерінің ауқымы кеңейеді. Сіздің балаңыз 4 айда қатты күліп, эмоцияларын білдіре алады. Ол басқа баланың көзқарасын іздейді, оған қарайды, қуанады, оған созылады.
Тамақтану
Бұл кезеңде емшек емізуді сақтау маңызды. Дәрігерлер әдеттегі жағдайда нәрестені ішу үшін суды пайдалануды ұсынбайды, өйткені нәрестеге ана сүтінен басқа ештеңе қажет емес. Ерекшеліктер, мысалы, дене температурасының жоғарылауымен немесе ыстық мезгілмен бірге жүретін нәрестенің аурулары болуы мүмкін.
Осы жасқа қарай сіздің балаңыз күндізгі және түнгі тамақтану режимін орнатқан болуы мүмкін. Әдетте, 4 айлық сәбилер ұйықтар алдында, түнгі және күндізгі ұйқы кезінде және ояну кезінде тамақтанады.
Қызықты.
Мұндай кішкентай бала тамақтану кезінде ересектерді бақылай бастайды: олардың аузына қарайды, қолдың қимылдарын және тамақтану процесін зерттейді.
Күн тәртібі
4 айда сіздің балаңыздың ұйқы және ояну режимі қайтадан аздап өзгеруі мүмкін. Енді күндіз ол шамамен 3 рет ұйықтай алады4.
Жас ерекшеліктері
Бәлкім, 4 айға қарай сіз балаңыздың төменде көрсетілген жас ерекшеліктерінің кейбірін байқайсыз.
4 айлық бала аяқтарын қолдарымен ұстап, үлкен саусақтарын соруы мүмкін.
Шамамен осы жаста нәресте емізу кезінде кеудеңізді қызыл иекпен қыса бастайды. Психологтардың айтуынша, бұл әрекеттер баланы сіздің «Мен»-нен жеке «Мен»-ді бөлуге бағытталған. Сәбидің осындай әрекеті кезінде анасының жағымсыз сезімдері оның анасымен біртұтас еместігін және олардың бір уақытта түрлі эмоциялар мен сезімдерді сезінетіндігін аңғартады5.
- Министерство здравоохранения РК. Физическое и психосоциальное развитие детей раннего возраста (0-5 лет). Астана, 2014. С. 6.
- Е. П. Меркулова, А. М. Левая-Смоляк, К. Н. Устинович. Характеристика слуховой функции у детей раннего возраста. С. 13, 15, 16.
- О. В. Шапатина, Е. А. Павлова. Психология развития и возрастная психология. С. 83.
- Ж. В. Цареградская. Ребенок от зачатия до года. С. 170.
- Ж. В. Цареградская. Ребенок от зачатия до года. С. 171.