Сіздің кішкентайыңыз жарты жасқа толды. Ол денесінің, басының, қолының және аяғының жағдайын жақсырақ басқарады, бас бармақ басқа саусақтарға қарама-қарсы қойылғанда ересек адам сияқты заттарды ұстайды, қазірдің өзінде жорғалауға тырысуы мүмкін. Осы жастағы кейбір балалар іштен артқа және керісінше айналуы мүмкін. Бала тағы не істей алады және ол қалай дамиды - төменде оқыңыз.
Физикалық дамуы
Сіздің балаңыздың салмағы артады, бұлшықет жүйесі күшейеді. 6 айлық баланың салмақ нормасы шамамен 6700-8500 грамм.
Факт.
Туылғаннан кейінгі 6-шы айдан бастап нәресте аптасына 100-150 грамм салмақ жинай бастайды, дегенмен 6-шы айға дейін ол белсенді салмақ жинады, аптасына шамамен 150-250 грамм1.
Өмірдің алғашқы 6 айында сіздің балаңыздың денесінің ұзындығы шамамен 16 см-ге өсті және үздіксіз өсуді жалғастыруда.
6 айда бас шеңберінің нормасы 41-44 см шамасында2.
Жүйке-психикалық дамуы.
Баланың психикасы белсенді дамуын жалғастыруда. Бала дамуында анасы мен әкесінсіз біраз уақыт заттарды зерттеумен айналыса алатындай деңгейге жетті. Бірте-бірте сіздің балаңыздың танымға деген құштарлығы оянады 3.
Қозғалыс белсенділігі. Бала әр түрлі қимылдар жасайды, осылайша бұлшықеттер мен үйлестіруді дамытады. Егер сіз баланы отырғызсаңыз, ол екі қолды тіреп тұрып ұстауы мүмкін. Ол ішінен арқасына және артына бұрылып, қолдарымен және аяқтарымен өтіп, артқа қарай жорғалауға тырысады. Кішкентай баланың едендегі кішкене кедергілерден өтіп бара жатқанын көру өте қызықты.
Қызықты.
Бұл жастағы қыздар ұлдардың моторлық дамуынан сәл төмен болуы мүмкін.
Естуі. Егер оның назары ойыншықпен немесе ересектермен (белсенді назар) алаңдалмаса, бала дыбысқа жауап береді. Бала өз атына жауап бере бастайды. Қатты дыбыстарға ол әлі де айқайлап немесе көзді кең ашу арқылы жауап береді4.
Көруі. Бала қозғалатын затты әр түрлі бағытта көзімен бақылай алады. Сондай-ақ ол өз қолдарын қарастырады, өзіне қызықты заттарға тартылады, жанында тұрған заттарды басып алады. Сіздің кішкентайыңыз ойыншықтар мен заттардың еден бойынша құлауын немесе сырғанауын қызығушылықпен бақылап отырғанын көруге болады.
Сөйлеуі. Бала ұзақ уақыт өзімен-өзі сөйлесе алады. Ол жбылдырлай бастайды - «ба», «ма» деген жеке буындарды айтады.
Қызықты.
Бұл жастағы бала жақын адамдарын танып қана қоймай, сүйікті ойыншықтарын, бөтелкесін, басқа да заттарын бөледі5.
Эмоциялар. Сіздің балаңыз жетіліп, эмоцияларды айқын көрсетеді. Ата-анасын көргенде ол жанданады. Бала мақсаткерлік пен табандылық танытады. Егер бірдеңе орындалмаса - алға қойған мақсатқа жетуге тырысып, ашуланады.
Тамақтануы
Мамандар қосымша тағамдарды енгізудің ең жақсы уақыты туралы әртүрлі пікірде, бірақ көпшілігі қосымша тағамдарды бастаудың оңтайлы уақыты 4-6 ай, бірақ 6 айдан кешіктірмей екеніне келіседі. Алайда, сіздің сәбиге жеке тамақтандыруды енгізу үшін ең жақсы уақытты анықтауға дәрігер көмектеседі.
Алғашқы қосымша тағам ретінде балаға ботқа (сүтсіз және жарманың бір түрінен) немесе көкөніс пюресі (монокомпонентті) беру ұсынылады.
6 айға дейін балаға ботқа мен көкөніс пюресінің бірнеше түрін беруге болады. Ботқаға май қосуға болады, ал көкөніс пюресіне — өсімдік майын қосуға болады. Сонымен қатар, 6 айлық балаларға десерт ретінде ет пюресі, содан кейін жеміс пюресі тағайындалады 6.
Күн тәртібі
Баланың ояту және демалу режимі өзгеруі мүмкін. Сіздің балаңыз күніне шамамен 14 сағат ұйықтайды. Оның ұйқы уақыты азаяды, ал егер күн режимі дұрыс орнатылса, түнде ол аз оянады. Нәрестенің түнде ұзақ және ең аз оянуы үшін 14 сағаттың негізгі уақыты күндізгі ұйқыға емес, түнгі ұйқыға түсуі керек7.
Факт.
6 айдан кейін сәбилердің көпшілігі түні бойы оянбай ұйықтайды.
Жас ерекшеліктері
Бұл жаста сіз баланың мінез - құлқында, оның қабылдауында көптеген қызықты өзгерістерді байқай аласыз.
6 айда сіздің балаңыз күрделі нәрселерге қызығушылық танытады: ол заттардың қасиеттерін зерттейді. Ол үшін нәресте бесіктен заттарды лақтырып тастайды, олардың құлауын көзімен бақылайды және құлаған кезде шыққан дыбыстарды тыңдайды. Кішкентай зерттеуші әр түрлі заттарды бетіне соғып дыбысты тыңдағанды ұнатады.
Сонымен қатар, нәресте адамдардың бет-әлпетін егжей-тегжейлі зерттейді, Шашы мен мұрнын ұстап, бетін қолдарымен ұрады.
Бұл жаста балаларда құсу әдетте жоғалады. Көпшілігінде алғашқы тіс пайда болады. Анаға үйреншікті кереуеттің шегінен шығып бара жатқан қоршаған ортаны зерттеуді жалғастырып келе жатқан өскелең баламен қызығушылық артып келеді.
- 1) А. А. Козловский, Е. О. Лопатенко. Показатели физического развития детей первого года жизни города Гомеля в зависимости от вида вскармливания. С. 3.
- Министерство здравоохранения РК. Физическое и психосоциальное развитие детей раннего возраста (0-5 лет). Астана, 2014. С. 6.
- Министерство здравоохранения РК. Физическое и психосоциальное развитие детей раннего возраста (0-5 лет). Астана, 2014. С. 7.
- Ж. В. Цареградская. Ребенок от зачатия до года. С. 172.
- Ж. В. Цареградская. Ребенок от зачатия до года. С. 172.
- Национальная программа оптимизации вскармливания детей первого года жизни в Российской Федерации (4-е издание, переработанное и дополненное). Москва, 2019. С. 58.
- Министерство здравоохранения и социального развития Республики Казахстан. ЮНИСЕФ. Учимся быть хорошими родителями для детей в возрасте от 0 до 3 лет. С. 15.